Poznaj działanie biur aktuarialnych

Budowanie nowej marki wcale nie jest tak prostym zadaniem. Nic zatem dziwnego, że przedsiębiorcy posiadający kapitał są zainteresowani wręcz odkupieniem marki, firmy albo spółki od właściciela. Stąd też coraz częściej wykorzystywane są usług biura aktuarialno-finansowego.

Bardzo popularna jest przede wszystkim tania wycena przedsiębiorstwa. Dzięki wycenie wiemy ile dana firma jest warta i czy warto ją kupić albo sprzedać. Taka wiedza może okazać się na pewno nieoceniona, gdy będziemy chcieli wejść w biznes albo dosłownie gdy będziemy chcieli sprzedać firmę. Transakcje kupna i dystrybucji to natomiast niejedyne sytuacje, kiedy potrzebna jest wycena marki. Coraz częściej trzeba utworzyć wycenę też wtedy, kiedy toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne. Dodatkowo wycena przyda się też w momencie, gdy wspólnicy y w dążą do połączenia lub podziału przedsiębiorstwa. Rozumie się przez to m.in. wydzielenie danej części firmy i delegacja obowiązków firmie zewnętrznej. Nie zapominajmy, że fachowa wycena przedsiębiorstwa jest też niezbędna w momencie, gdy prowadzone jest postępowanie cywilnoprawne. Dodajmy, że wycena aktuarialna jest także często potrzebna z powodu ostatnich przekształceń podatkowych w polskim niemalże podatkowym. Księgowi w wielu firmach mają spory ból głowy z powodu wprowadzenia tzw. Polskiego Ładu, który zamiast uprościć podatki w Polsce, jeszcze bardziej je skomplikował. Wielu przedsiębiorców musiało z tego powodu zdecydować się na sprzedaż biznesu lub na zaciągnięcie zobowiązań majątkowych na firmę.
Zobacz również: wycena aktuarialna.